شناسهٔ خبر: 137339 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاوران املاک استان خراسان شمالی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت

ساماندهی مشاورین املاک خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بازرسی مشاوران املاک در استان در راستای ساماندهی مشاوران املاک و بازار رهن و اجاره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، قاسم قاسمی تصریح کرد: با عنایت به اجرای مصوبه دوم هفتمین جلسه شورای عالی مسکن کشور در خصوص ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء و همچنین دستور استاندار محترم در ششمین جلسه شورای مسکن استان و با هدف تنظیم و کنترل قیمت مسکن و اجاره بهاء ، کارگروه ساماندهی مشاوران املاک و بازار رهن و اجاره در استان با اعضای مرتبط با موضوع شکل گرفته است و هدف این کارگروه بررسی مشاوران املاک در سطح استان است.

وی با تاکید بر این که جابجایی و اسباب کشی شهروندان بیشتر در فصل تابستان انجام می شود، عنوان کرد: این کارگروه متشکل از ادارات استانداری، فرمانداری شهرستان ها، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل صمت، فرماندهی نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحاده مشاورین املاک و دستگاه های نظارتی در استان کار خود را آغاز کرده است و به زودی مشاورین املاک متخلف مورد بررسی قرار خواهند گرفت و با تشخیص این کارگروه پلمب و پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

قاسمی اضافه کرد: در همین راستا بنگاه های املاکی که کار خود را به درستی انجام داده اند نیز شناسایی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت: باتوجه به استعلامات اخذ شده از اتحادیه مشاورین املاک، تاکنون ۵۹ بنگاه فاقد پروانه در مرکز استان وجود دارد که ۴۴ بنگاه در حال اخذ پروانه هستند و مابقی هنوز هیچ اقدامی در خصوص اخذ پروانه انجام نداده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: اهم تخلفاتی که این کارگروه در گشت های نظارتی مورد بررسی قرار خواهند داد میتوان به عدم جواز کسب، گران فروشی و دریافت حق الزحمه بیش از میران ابلاغی، ثبت قرارداد در مبایعه نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین اشاره کرد.

گفتنی است گشت های این کارگروه بزودی آغاز خواهد شد و به صورت تصادفی از بنگاه های املاک بازدید بعمل خواهد آمد.